יועץ בטיחות


יועץ בטיחות מוסמך

השומרים האמונים על ביטחונו של הציבור

ממגרש המשחקים דרך מקומות העבודה ועד בימות מופעים, בתי ספר,  מבני ציבור ועוד.

יועץ בטיחות הינו בעל בעל הסמכות, לערוך בדיקות בטיחות, בקרת בטיחות, ואישור שימוש ושהייה. בכל מקום שבו אמורים להימצא בני אדם.

תפקידו של יועץ הבטיחות היא לממש את הידע הנרכש (לעיתים במחיר כבד ביותר). להבטיח את יישומם של כללים, חוקים ותקנות שנקבעו לגבי כל מקום בו שוהים דרך קבע או באופן זמני אנשים (וילדים).

לא בכדי תהליך ההכשרה וההסמכה של יועץ בטיחות כולל מסלולי הכשרה מקצועיים בסיסיים ארוכים ומעמיקים. מסלולים כגון תואר מהנדס, קונסטרוקטור, הנדסאי, ועוד.

לבירור פרטים נוספים וקבלת שיקרות מיועץ בטיחות פנו אלינו בטלפון – 052-2321144 או דרך צור קשר. נשמח לעמוד לשירותכם

יועץ בטיחות

 

רק לבעלי הסמכה בתחומים אלה ונוספים. ניתן לגשת להתמחות ולקבל הסמכה לעסוק באופן חוקי במניעת תאונות והגברת הבטיחות בתחומים השונים.

גם יועץ בטיחות חייב לעבור תהליך הכשרה והסמכה על פי תחומים ספציפיים. כגון בטיחות אש. בטיחות לאירועים, בטיחות למקומות עבודה, בטיחות למוסדות חינוך ועוד.

תפקידו של יועץ בטיחות הוא לוודא כי ננקטים כל האמצעים על מנת להימנע ממצבים מסכני חיים או תאונות ממש. לא רק תאונות קטלניות.

דוגמאות לתהליכים, פעולות לשמירה על הבטיחות על ידי יועץ בטיחות מוסמך

יועץ בטיחות אש

בין אם מדובר במבנה מאוכלס החייב באישור תקופתי ובין אם מדובר במבנה לפני אכלוס או אפילו בתהליכי בנייה.
היועץ הממונה יערוך תסקיר ויכין תיק שטח שיבהיר גם את המצב הקיים. וגם במידה וקיימים שינויים ותיקונים על מנת שניתן יהיה לקבל אישור אכלוס או שימוש במבנה, מתקן וכו'.

היועץ הממונה על בטיחות האש יכול לאשר או לדחות את האישור המאפשר הוכחות בני אדם במקום. בין אם מדובר בחנות גדולה, אולם אירועים, מרכז מסחרי קניון ואו מבנים ומתקנים זמניים.

מובן כי מבנים קבועים עוברים ביקורת תקופתית. למתקנים ארעיים נערכת ביקורת ותיק שטח לאישור שימוש לתקופה מוגבלת בה מיועד המתקן לשמש (לדוגמא בתקופת הקיץ מתאריך עד תאריך). 

יועץ בטיחות למקומות עבודה

מקומות עבודה בהם מועסקים יותר מ-50 עובדים חייבים להעסיק ממונה בטיחות וככל שמקום העבודה גדול ומורכב יותר לכל אגף, תחום ואזור יקבע ממונה בטיחות.

יועץ בטיחות בעל הסמכה מתאימה עורך קורסים לממוני בטיחות למקומות עבודה. תפקידיהם של ממוני בטיחות במקומות עבודה הוא לוודא יישום הוראות בטיחות רלוונטיות לכל תחום ותחום.

על מנת לשמור על בטיחות העובדים ייקבעו נהלי עבודה, הדרכות בטיחות כללי התנהגות וכו' ממונה בטיחות יהיה אחראי על מימושם.

יועץ בטיחות

 

שירות נוסף אותו יספק יועץ בטיחות הוא מעבדה לבדיקות בטיחות

מעבדה לבדיקות בטיחות מאפשרת בחינה ובקרת תקינות, עמידה בקריטריוני בטיחות רלוונטיים של מתקנים, מוצרים וכו.
לדוגמא כאשר מיובאים לארץ אלמנט המשמש כחלק מבנייה חדשה כגון מעקות בטיחות, ואפילו תריסי בטיחות למיניהם.

במידה לא קיימת תקינה יש לערוך בדיקות בטיחות, לוודא כי המוצר בטוח לשימוש ויעמוד בתפקידו ולא יקרוס ויסכן את המשתמשים.

אלה הן רק דוגמאות לתפקידים רבים ומגוונים של יועץ בטיחות. תפקידנו הוא לשמור על בטיחותם ובריאותם של כל מי שמשתמשים במרחב הפתוח והסגור  ללא קשר למה שהם עושים.

בין אם מדובר על עובדי מפעל, משתמשים במתקני כושר בפארק ומשחקים במגרשי המשחקים. וכמובן כל אותם השוהים בתוך וליד מבנים ומתקנים של מערכת החינוך הפורמלי והלא פורמלי.

מורשה נגישות שהוא גם יועץ בטיחות

תפקידנו הראשון והמשמעותי ביותר הוא שמירה על בטיחותו של כלל הציבור. אך כבר שני רבות שבישראל (כמו במדינות רבות אחרות). קיימים כללי נגישות מחייבים. במקרים רבים מי שעוסק בבטיחות הציבור מוסמך גם לספק שירות כיועץ נגישות, מומחה נגישות נכים.

אנו בחברת שמר בטיחות והנדסה מספקים מענה כולל גם בתחום זה. הן כיועץ נגישות מתו"ס והן כיועץ נגישות השירות.

תגובות